Hulpverlener of instelling

Klachten over een hulpverlener of zorginstelling

Het kan zijn dat u ontevreden bent over uw zorgaanbieder (hulpverlener) of zorginstelling.

Wat kunt u doen?

U gaat eerst met de zorgaanbieder (hulpverlener) of zorginstelling praten. U probeert samen met hen tot een oplossing te komen. Als u er niet samen uitkomt kunt u contact opnemen met het Zorgkantoor en vertelt daar over uw klacht. Als u dat wilt, kan het Zorgkantoor met de betreffende zorgaanbieder (hulpverlener) of zorginstelling gaan praten. Om zo tot een oplossing te komen.

Landelijke geschillencommissie

Ook kunt u contact opnemen met de landelijke geschillencommissie. Zij zijn te bereiken op:

Landelijke geschillencommissie
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Bezoekadres: Bordewijklaan 46, Den Haag.
Telefoonnummer 070 310 53 10

Op de website www.sgc.nl kunt u alle geschillencommissies vinden van de verschillende type zorginstellingen.

Zorgbelang

Als u dat moeilijk of vervelend vindt, of u heeft alles al geprobeerd, dan kunt u contact opnemen met de afdeling ‘Informatie en Klachtenopvang’ van uw Zorgbelang-organisatie. Wie dit zijn, leest u verderop. De hulp die u van deze organisatie krijgt, is gratis.

Om de website van Menzis zorgkantoor goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden gebruiken we cookies. Voor meer informatie, bekijk ons cookiebeleid.