Uitvoering Wlz

Klachten over de uitvoering van de Wlz

Het kan zijn dat u een klacht heeft over de manier waarop het Zorgkantoor de Wet langdurige zorg (Wlz) uitvoert of over de kwaliteit van zorg die een zorgaanbieder aan u levert. U vindt misschien dat het Zorgkantoor te langzaam werkt. Of u bent niet tevreden over de manier waarop u bent behandeld.

Wat kunt u doen?

U laat ons weten wat uw klacht is. Dit kunt u doen door ons een brief te sturen. Vermeld in uw brief uw telefoonnummer zodat wij u kunnen bellen als er vragen zijn. Deze brief kunt u sturen naar ons adres:

Menzis Zorgkantoor
Team Staf Wlz
Postbus 477
7500 AL Enschede

U kunt ook bellen of e-mailen

U kunt ons ook bellen. We helpen u graag. U kunt ons bereiken tijdens kantooruren op het telefoonnummer 050 523 41 90. Ook kunt u ons een e-mailbericht sturen naar klachten-WLZ@menzis.nl.

Bent u doof of slechthorend?

Bent u doof of slechthorend en heeft u een klacht, dan kunt u per brief of e-mailbericht (zie de contactgegevens hierboven) een klacht indienen bij het Zorgkantoor. Normaliter nemen wij na ontvangst van een klacht telefonisch contact op met de klager. Wanneer u doof of slechthorend bent zien wij dit graag vermeld in de klacht, dan kunnen wij rekening houden met het feit dat er voor contact een hoorzitting per chat plaats dient te vinden.

Wat doen wij?

We geven zo snel mogelijk antwoord op uw klacht. In ieder geval krijgt u binnen zes weken antwoord op uw klacht. In veel gevallen vinden we al snel een oplossing waar iedereen tevreden over is. Als dat niet zo is, kunt u met uw klacht naar de Nationale Ombudsman gaan.

Om de website van Menzis zorgkantoor goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden gebruiken we cookies. Voor meer informatie, bekijk ons cookiebeleid.