Hulpverlener of instelling

Klachten over een hulpverlener of zorginstelling

Het kan zijn dat u ontevreden bent over uw zorgaanbieder (hulpverlener) of zorginstelling.

Wat kunt u doen?

U gaat eerst met de zorgaanbieder (hulpverlener) of zorginstelling praten. U probeert samen met hen tot een oplossing te komen. Als u er niet samen uitkomt kunt u contact opnemen met het Zorgkantoor en vertelt daar over uw klacht. Als u dat wilt, kan het Zorgkantoor met de betreffende zorgaanbieder (hulpverlener) of zorginstelling gaan praten. Om zo tot een oplossing te komen.

Landelijke geschillencommissie

Ook kunt u contact opnemen met de landelijke geschillencommissie. Zij zijn te bereiken op:

Landelijke geschillencommissie
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Bezoekadres: Bordewijklaan 46, Den Haag.
Telefoonnummer 070 310 53 10

Op de website www.sgc.nl kunt u alle geschillencommissies vinden van de verschillende type zorginstellingen.

Zorgbelang

Als u dat moeilijk of vervelend vindt, of u heeft alles al geprobeerd, dan kunt u contact opnemen met de afdeling ‘Informatie en Klachtenopvang’ van uw Zorgbelang-organisatie. Wie dit zijn, leest u verderop. De hulp die u van deze organisatie krijgt, is gratis.

Op de website van Menzis zorgkantoor worden cookies gebruikt. Dit doen we om het gebruik van de website te vergemakkelijken en om onze website te verbeteren op basis van analyses. We gebruiken ook cookies voor niet persoonsgerichte marketing doeleinden en voor social media toepassingen. Door op "ik ga akkoord" te klikken geeft u Menzis zorgkantoor toestemming voor het gebruik. U kunt desgewenst uw voorkeur aanpassen via de link "instellingen". Meer informatie vindt u in  onze cookiepolicy.