Stap 2: Het zorgkantoor kent het pgb toe
Goedkeuring van uw aanvraag
Zodra we uw aanvraag hebben goedgekeurd, stellen we uw budget vast.
- U krijgt een toekenningsbeschikking met de hoogte van uw budget. De toekenningsbeschikking is geldig tot uiterlijk 31 december
- In december ontvangt u een nieuwe toekenningsbeschikking voor het volgend kalenderjaar
- Het CAK stuurt u iedere maand een rekening voor uw eigen bijdrage
Uw aanvraag is goedgekeurd
Zodra het zorgkantoor uw aanvraag heeft goedgekeurd, stellen we uw budget vast.
- U krijgt een toekenningsbeschikking met de hoogte van het bedrag
- De toekenningsbeschikking is geldig tot uiterlijk 31 december
- In december ontvangt u een nieuwe beschikking voor het volgende jaar
Vanaf het moment dat uw persoonsgebonden budget begint, krijgt u van het Centraal Administratiekantoor (CAK) ook elke maand een rekening voor uw eigen bijdrage
Uw aanvraag is afgewezen
- We wijzen uw aanvraag af als u failliet bent verklaard, als er sprake is van schuldsanering op de grond van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen (WSNP) of als u niet op een woonadres in Nederland woont.
- Er zijn ook andere reden om uw aanvraag af te wijzen. Bijvoorbeeld als u een indicatie heeft waarbij een pgb niet mogelijk is. Of als u geen geschikte, gewaarborgde hulp heeft terwijl dit wel voor u verplicht is.
- Wilt u zorg ontvangen van één zorgverlener waarmee Menzis Zorgkantoor al een contract heeft afgesloten? Dan heeft u geen pgb nodig. We regelen dan de zorg en betaling voor u
Veel voorkomende vragen
Vragen over uw pgb?
Bel: 088 222 49 49 (ma t/m vrij 10.30 -15.30 uur) of mail naar pgbwlz@menzis.nl
Of stel uw vraag via ons contactformulier