Kleine verandering voor budgethouders met salarisadministratie via de SVB

Regelt de Sociale Verzekeringsbank (SVB) de salarisadministratie van uw zorgverlener? En heeft u een nieuwe zorgovereenkomst opgesteld? Dan is het goed om te weten dat er iets kleins verandert in de verwerking hiervan.

Wat verandert er precies?

Voortaan kunnen de betalingen pas starten nadat zowel Menzis Zorgkantoor als de SVB hun akkoord hebben gegeven op de nieuwe zorgovereenkomst. Dit is de enige wijziging.

Hoe verloopt het nieuwe proces?

Nadat wij uw zorgovereenkomst hebben goedgekeurd, sturen we onderdeel 4 door naar de SVB. De SVB controleert of zij de salarisadministratie kunnen uitvoeren.

Hiervoor is een volledige kopie van een geldig identiteitsbewijs van de zorgverlener nodig (paspoort of identiteitskaart), waarbij het BSN op de achterzijde goed zichtbaar moet zijn.

Na akkoord door de SVB kunt u starten met declareren of worden de betalingen ingepland.

Wat betekent dit voor de doorlooptijd?

De maximale doorlooptijd voor het beoordelen van een nieuwe zorgovereenkomst blijft 8 weken. In bijzondere situaties kan dit soms langer duren.

Omdat de SVB na Menzis Zorgkantoor ook nog een controle uitvoert, kan de verwerking in de praktijk soms iets langer duren dan u nu gewend bent. We doen ons best om de beoordeling zo snel mogelijk af te ronden.

De doorlooptijd en status van uw zorgovereenkomst ziet u altijd in het PGB Portaal. U ziet welke partijen akkoord moeten geven en of dit al gedaan is.

Meer weten over salarisadministratie via de SVB?