Met welke klachten kan ik bij jullie terecht?
Klacht over een door ons gecontracteerde zorgaanbieder
Bent u niet tevreden over de geleverde zorg? Bespreek uw klacht dan altijd met de zorgaanbieder. Probeer samen met hen het probleem op te lossen. Vaak kan de klacht zo al worden opgelost.
Komt u samen niet tot een oplossing? Dan kunt u een schriftelijke klacht indienen bij de zorgaanbieder. Elke zorginstelling is wettelijk verplicht een klachtenregeling te hebben en een klachtenfunctionaris. De klachtenregeling kunt u vinden op de website van de zorgaanbieder. Bent u niet tevreden over de oplossing? Dan kunt u naar een geschillencommissie gaan. De zorgaanbieder informeert u daarover.
U kunt bij ons terecht voor advies over het indienen van de klacht of tijdens de klachtenprocedure. Uiteraard is uw privacy geborgd. Wij nemen alleen contact op met de zorgverlener als u daarvoor toestemming geeft. Maar ook als u ons advies of onze hulp niet nodig heeft horen wij graag uw klacht.
Klacht over het Menzis Zorgkantoor
Bent u niet tevreden over ons? Dien dan een klacht bij ons in.
Klacht over een zorgverlener ingekocht met een persoonsgebonden budget (pgb)
Bij een pgb bent u als budgethouder zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van de ingekochte zorg. U kunt daarom niet bij ons terecht met uw klacht. Dien uw klacht bij uw zorgverlener in.
Bent u het niet eens met het antwoord op uw klacht?
Dan kunt u de klacht binnen een jaar voorleggen aan de Nationale Ombudsman.
Heeft u een vermoeden van fraude?
Vermoedt u fraude in de langdurige zorg (Wlz)? Bijvoorbeeld dat er wordt gefraudeerd met een pgb Wlz? Meld dit aan ons.
Meld fraude